Apdrošinātājs: vētras nodarītos postījumus pilnībā izpratīsim augusta beigās

11.08.2023

Jaunumi un preses relīzes

  • 15.04.2024
    Brauc ar velo droši!
    More
  • 12.04.2024
    Pavasaris un auto – kā parūpēties par savu spēkratu?
    More
  • 26.03.2024
    Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt?
    More

Šā gada 7.augustā Latviju pāršalca vēra, kas iedzīvotājus pārsteidza ar savu vērienīgumu un apjomu, atstājot aiz sevis virkni postījumu. Kopš pirmdienas Latviju plosošās vētras, lietusgāzes un pērkona negaiss nesuši simtiem tūkstošu eiro lielus zaudējumus valsts iedzīvotājiem - lielākie postījumi nodarīti dzīvojamajām mājām, transportlīdzekļiem, saimniecības ēkām un zem klajas debess glabātajam cilvēku īpašumam. Apdrošināšanas kompānija "Gjensidige" šobrīd rezervējusi vairāk nekā 475 tūkst. eiro Latvijā un vairāk nekā 1 miljonu eiro Baltijā, lai kompensētu dabas stihijas radītos zaudējumus.

"Esam reģistrējuši 108 ziņojumus par zaudējumiem cilvēku un uzņēmumu īpašumiem un automašīnām. Ir būtiski zināt, ka mūsu klienti bojājumus var reģistrēt ne tikai zvanot, bet arī tiešsaistē. Ne visi vētras skartie iedzīvotāji jau ir sazinājušies ar apdrošinātāju par atlīdzības pieteikumu, tādēļ prognozējam, ka atlīdzībās izmaksājamā summa potenciāli varētu vēl palielināties. Visvairāk atlīdzības pieteikumus šobrīd saņemam no vietām, kur vētras spēks bijis vislielākais. Aicinu ikvienu mūsu klientu izmantot arī digitālos rīkus un ziņot par negadījumiem tiešsaistē, kas ir lieliska alternatīva laikā, kad speciālisti, lielā pieteikumu pieprasījuma dēļ, telefoniski ir grūtāk sasniedzami," stāsta Sanita Glovecka, Gjensidige Latvija vadītāja.

Vētra īpaši nežēlīga un nesaudzīga bijusi tieši pret automašīnām. Lielie krusas graudi un lūstoši koki nodarījuši postījumus ne tikai automašīnu stikliem un lukturiem, bet arī apskādējusi spēkratu virsbūvi. Būtiski atcerēties, ka vētras nodarītos bojājumus automobilim segs KASKO polise, kur tas ir iekļauts standarta segumā, pretēji OCTA polisei, kas autovadītāju nepasargā no dabas stihiju radītiem bojājumiem spēkratam. Lai ātrāk izvērtētu situācijas nopietnību un izmaksātu nepieciešamo atlīdzību, klientiem pie pieteikuma ir jāpievieno foto no negadījuma vietas, kas apliecinās vētras postījumu faktu un ļaus operatīvi apzināt bojājumu apmērus.

Vietās, kur krusas graudi bijuši vislielākie, bojājumi nodarīti ne tikai automašīnām, bet arī mājokļiem. Apdrošinātājam pieejamie dati liecina, ka vētra mājokļiem ir nodarījusi postījumu jumtiem, ārējai apdarei, logiem un arī saules paneļiem.

Ja jūsu īpašums ir cietis no dabas stihijas, pārliecinieties, ka zaudējumu apmērs netiek palielināts. Novietojiet bojātās lietas drošā vietā un izžāvējiet tās. Īpaši svarīgi ir pārsegt un nostiprināt bojātās vietas, tas pasargās tās no vēl lielākiem zaudējumiem. Savukārt, ja vētra nodarījusi postījumus īpašumam un apdrošinātajā ēkā ir atveres, pa kurām īpašumā var iekļūt nokrišņi, tās ir nekavējoties jāaizver. Ja to nav iespējams izdarīt pašu spēkiem, tad izmantojiet apdrošinātāja piedāvāto diennakts palīdzības dienestu. Gjensidige atgādina, ka saviem klientiem tiks nodrošināta, organizēta un atlīdzināta palīdzība un izdevumi gadījumā, ja uz ēkas ir uzkritis koks, vētra bojājusi ēkas konstrukcijas vai nepieciešams atlīdzināt notikuma vietas sakopšanas izdevumus u.c. vētras radītās postažas.

"Ceturtajā dienā pēc dabas stihijas esam izmaksājuši jau teju 10% no pieteiktajām atlīdzībām īpašumā. Apskatot atlīdzības pieteikumu tendences novērojam, ka teju pusē no īpašumu atlīdzību pieteikumiem vētras nodarītie zaudējumi ir 20-30 tūkst. eiro apmērā, kas liecina par lieliem postījumiem. Tomēr esam saņēmuši arī īpašuma atlīdzību pieteikumus, kur zaudējumi būs krietni lielāki. KASKO šobrīd vidēji vienas atlīdzības apmērs sasniedz gandrīz 4000 eiro gadījumam un šobrīd jau 30% no klientu esam veikusi zaudējumu atlīdzību," stāsta Sanita Glovecka.

Svarīgi padomi atlīdzību pieteicējiem
1. Ūdens radītie bojājumi tiek novērtēti tikai pēc tam, kad notikuma vieta ir izžuvusi. Iesakām uzņemt fotogrāfijas ar applūdušo telpu un veikt drošības pasākumus, lai samazinātu ūdens daudzumu un izžāvētu telpu.
2. Apsekošana ne vienmēr ir nepieciešama un nav jāveic visos gadījumos - bieži vien pietiek ar kvalitatīvām fotogrāfijām un klienta iesniegtu dokumentāciju, piemēram, būvspeciālista aprēķinu.
3. Ziņojiet par negadījumu tiešsaistē vietnē vai pašapkalpošanās portālā, pievienojot bojātā īpašuma fotogrāfijas. Tā ir lieliska alternatīva laikā, kad var būt grūtāk sazināties ar speciālistiem, jo zvanu skaits ir palielinājies. Šādā veidā atlīdzību darbinieks var vismaz provizoriski sākt darbu pie bojājuma novērtēšanas un informēt klientu par trūkstošo informāciju vai dalīties ieteikumos.
4. Ja nepieciešams, sāciet atjaunošanas un glābšanas darbus. Ja jūs nevarat nekavējoties ziņot par negadījumu apdrošināšanas sabiedrībai, neuztraucieties. Nofotografējiet bojājumus. Uzsāciet atjaunošanas un glābšanas darbus un sazinieties ar apdrošināju, kad tas ir iespējams. Saglabājiet kvītis un rēķinus par visiem iegādātajiem materiāliem vai saņemtajiem pakalpojumiem.
5. Ja esat pieteicis cita rakstura bojājumus (izņemot dabas stihijas radītos zaudējumus), aicinām būt pacietīgiem un saprotošiem. Ņemot vērā vētras bojājumu apjomu, Gjensidige prioritāti piešķir steidzamiem gadījumiem. Ierasti 40% no īpašuma apdrošināšanas lietām tiek izskatītas piecu dienu laikā, tomēr šobrīd tas var aizņemt pat 10 līdz 14 dienas.