Pāriet uz saturu

Gjensidige piekļūstamības paziņojums par tīmekļvietni un pašapkalpošanās portālu

29.07.2025

Jaunumi un preses relīzes

  • 29.07.2025
    Gjensidige piekļūstamības paziņojums par tīmekļvietni un pašapkalpošanās portālu
    More
  • 28.07.2025
    Ko sedz OCTA un ko – nē? Biežākie mīti un patiesība
    More
  • 24.07.2025
    Kā saņemt finansiālu atlīdzību, ja jūs appludinājis kaimiņš?
    More

Gjensidige piekļūstamības paziņojums par tīmekļvietni un pašapkalpošanās portālu

Novērtējums veikts 25.07.2025.

ADB "Gjensidige" Latvijas filiāle (turpmāk – Gjensidige) ir apņēmusies radīt iekļaujošu un ikvienam pieejamu digitālo pieredzi. Mēs apzināmies, ka piekļūstamības nodrošināšana ir ne tikai juridisks pienākums, bet arī būtiska atbildīgu un uz klientu orientētu pakalpojumu sniegšanas sastāvdaļa. Mūsu pieeja atspoguļo mūsu vērtības — daudzveidību, iekļaušanu un vienlīdzīgu piekļuvi informācijai un pakalpojumiem visiem lietotājiem, neatkarīgi no to iespējām. Šajā piekļūstamības paziņojumā ir izklāstīti Gjensidige pastāvīgie centieni izpildīt digitālās piekļūstamības prasības saskaņā ar starptautiskajiem pieejamības standartiem, tostarp Tīmekļa satura pieejamības pamatnostādnēm (WCAG) 2.1. un 2.2. AA līmeni, kā arī Direktīvas (ES) 2019/882 prasībām.

Šis piekļūstamības paziņojums attiecas uz Gjensidige tīmekļvietni www.gjensidige.lv un Gjensidige pašapkalpošanās portālu Klientu portāls klientuportals.gjensidige.lv, kas sniedz informāciju par Gjensidige pakalpojumiem, tostarp apdrošināšanas produktu piedāvājumu, pretenziju reģistrāciju, kontaktus un vispārīgu informāciju par uzņēmumu.

 

Piekļūstamības standarts un novērtēšana 

Gjensidige tīmekļvietnei un pašapkalpošanās portālam piekļūstamības novērtējums tika veikts gan ārējā, gan iekšējā audita ietvaros, apvienojot manuālo pārbaudi ar automatizētiem risinājumiem.

Piekļūstamības novērtējums tika balstīts uz starptautiski atzītu standartu Starptautiskās tīmekļa satura pieejamības vadlīnijas (WCAG 2.1, AA līmenis).

Gjensidige tīmekļvietne un pašapkalpošanās portāls lielā mērā atbilst WCAG 2.1 AA līmeņa standartam. Tas nozīmē, ka klienti var ērti piekļūt visiem pakalpojumiem, izmantojot ekrāna lasītājus, tastatūras navigāciju un tuvinātus tīmekļvietnes un pašapkalpošanās portāla skatus. Minētās vietnes ir pieejamas, ērti lietojamas un informācija ir skaidra, saprotama un viegli uztverama. Lai gan vēl ir nepieciešami uzlabojumi, Gjensidige aktīvi strādā, lai pilnībā atbilstu visām nepieciešamajām Direktīvas (ES) 2019/882 prasībām. Piekļūstamības nodrošināšana paliek prioritāte, un mēs esam apņēmušies nodrošināt iekļaujošu digitālo pieredzi visiem lietotājiem.

 

Pašreizējie ierobežojumi un uzlabojamās jomas  

Gjensidige nosaka prioritāti piekļūstamības prasību uzlabojumu izstrādei, pamatojoties uz risinājumu kritiskumu un tehnisko iespējamību. Neskatoties uz mūsu vislabākajiem centieniem nodrošināt tiešsaistes risinājumu pieejamību, var pastāvēt  daži  ierobežojumi. Zemāk ir norādīts novērtēto ierobežojumu un iespējamo risinājumu apraksts:

  • pašapkalpošanās portālā uzlecošie logi var bloķēt lietotājam iespēju redzēt pašapkalpošanās portāla saturu. Gjensidige veic darbības, lai atrisinātu šo ierobežojumu pārveidojot uzlecošos logus un padarot tos pieejamus (plānots īstenot līdz 19.08.2025.);
  • pašapkalpošanās portālā autentifikācijas logi var būt mazāk pieejami klientiem, kuri izmanto tastatūras navigāciju atkarībā no izmantotās pārlūkprogrammas. Gjensidige veic uzlabojumus, lai novērstu ierobežojumus, pārveidojot autentifikācijas logu un veicot pārprogrammēšanu, lai tas būtu pieejams plašākā pārlūkprogrammu lietotņu klāstā (plānots īstenot līdz 23.09.2025.);
  • dažiem elementiem un saitēm tīmekļvietnes lapās ir vispārīgi nosaukumi, kas neprecīzi apraksta informāciju, uz kuru tie ved. Gjensidige veic uzlabojumus pievienojot nosaukumus visiem interaktīvajiem elementiem, lai ekrāna lasītāju lietotājs tos varētu vieglāk saprast (plānots īstenot līdz 21.10.2025.);
  • dažām tīmekļvietnes tabulām var trūkt atbilstošas struktūras ekrāna lasītāju lietotājiem. Lai gan informācija joprojām ir pieejama, ekrāna lasītāji var nepareizi paziņot, ka tabulā ir vairāk rindu nekā tajā ir norādīts. Šobrīd nebūs iespējams veikt izmaiņas šajos elementos, bet klienti joprojām var bez šķēršļiem piekļūt visai būtiskajai informācijai un pakalpojumiem;
  • atsevišķos gadījumos tīmekļvietnē, navigācijai izmantojot tastatūru, lai iegādātos OCTA apdrošināšanu, tastatūras fokuss var palikt uz iepriekšējā soļa pēdējo iezīmēto elementu pēc pārejas uz nākamo soli. Šādās situācijās klients joprojām var turpināt iegādes procesu, bet tikai pēc tam, kad nodrošinājis papildu tastatūras ievadi, lai pārvietotu fokusu. Gjensidige veic darbības, lai novērstu šādu ierobežojumu mainot strukturālo iegādes procesa kodu (plānots īstenot līdz 23.09.2025.);
  • dažās tīmekļvietnes lapās trūkst strukturētas tastatūras navigācijas. Lai gan visi pakalpojumi joprojām ir pieejami, dažos gadījumos tastatūras fokuss var būt neloģisks, kas var ietekmēt lietošanu. Šobrīd nebūs iespējams veikt izmaiņas šajos elementos, bet klienti joprojām var piekļūt un izmantot visus pakalpojumus bez šķēršļiem.

Lūdzu, sazinieties ar mums, ja pamanāt ierobežojumu, kas nav uzskaitīts iepriekš.  

 

Novērtējuma pārskats par dažām visbiežāk apmeklētajām tiešsaistes lapām

 

Parametri


Sākumlapa


Pieteikt atlīdzību


Kontakti


Pašapkalpošanās portāls


OCTA

Lapas struktūra

Atbilst

Atbilst

Atbilst

Atbilst

Atbilst

Tastatūras piekļuve un vizuālais fokus

Atbilst

Daļēji atbilst

Atbilst

Atbilst

Daļēji atbilst

Krāsu kontrasti

Atbilst

Atbilst

Atbilst

Atbilst

Atbilst

Teksta izmēra tālummaiņa (100-300%)

Atbilst

Atbilst

Atbilst

Atbilst

Atbilst

Multimediju (audio, video) satura alternatīvas

Neattiecas

Neattiecas

Neattiecas

Neattiecas

Neattiecas

Informācijas tabulas struktūra ekrāna lasītāju lietotājiem

Neattiecas

Daļēji atbilst

Neattiecas

Daļēji atbilst

Atbilst

Teksta alternatīvas attēliem un interaktīviem elementiem

Atbilst

Daļēji atbilst

Atbilst

Atbilst

Daļēji atbilst

 

Ekrāna lasītāja saderība 

Mūsu tīmekļvietne un pašapkalpošanās portāls ir saderīgi ar šādiem ekrāna lasītājiem: 

  • NVDA (Windows, bezmaksas) 
  • VoiceOver (macOS, iebūvēts – pieejams angļu valodā) 
  • Diktors (Windows, iebūvēts — pieejams angļu valodā)

 

Piekļūstamības atbalsta pasākumi

Gjensidige veic šādus pasākumus, lai nodrošinātu savas tīmekļvietnes un pašapkalpošanās portāla piekļūstamību:

  • Nodrošina darbiniekiem nepārtrauktas piekļūstamības apmācības.
  • Nosaka skaidrus piekļūstamības mērķus un atbildības.
  • Ilgtspējīgas piekļūstamības prakses ieviešana digitālo pakalpojumu izstrādē un uzlabošanā.

Piekļūstamības šķēršļu  gadījumā 

Ja jūs saskaraties ar piekļūstamības šķēršļiem un nevarat veikt paredzētās darbības, mēs esam jūsu rīcībā lai palīdzētu ar vairāku citu kanālu starpniecību, un mūsu darbinieki jums palīdzēs un sniegs visus nepieciešamos pakalpojumus:

Zvaniet mums: 67112222 

Apmeklējiet mūs klātienē mūsu birojā Gustava Zemgala gatvē 74A, Rīgā vai kādā no mūsu klientu apkalpošanas centriem vai pārstāvniecībām. Visu kontaktinformāciju varat atrast mūsu [Kontaktu lapā]. 

Sūtiet mums e-pastu: [email protected]

 

Atsauksmes un kontakti  

Mēs būsim pateicīgi par jūsu atsauksmēm par Gjensidige tīmekļvietnes un pašapkalpošanās portāla piekļūstamību. Ja jums ir kādi ieteikumi uzlabojumiem, lūdzu, sazinieties ar mums:  

  • tālrunis: (+371) 67112222 
  • e-pasts: [email protected] 
  • adrese: Gustava Zemgala gatve 74A, Rīga, Latvija, LV-1039

 

Publicēts  31.07.2025.