Noticis veselības apdrošināšanas gadījums 

Šeit tu atradīsi noderīgu informāciju, kā rīkoties, ja noticis veselības apdrošināšanas gadījums. Uzzini arī, kā ziņot par negadījumu un ātri saņemt nepieciešamo palīdzību.
  • Katru gadu, sākot ar 01.martu, iedzīvotāju ienākuma nodokļu maksātāji Latvijā, kuri vēlas atgūt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par attaisnotajiem izdevumiem, brīvprātīgi var iesniegt Valsts ieņēmumu dienestā (VID) gada ienākumu deklarāciju.

    Ja vēlies iesniegt deklarāciju par ārstnieciskajiem pakalpojumiem, ko apdrošinātājs apmaksājis daļēji (vai apmaksa atteikta), Tu vari to izdarīt pievienojot apmaksas dokumentam saņemto lēmumu izmaksu lietā. Tomēr, ja lēmums nav saglabāts vai saņemts, rakstot uz veseliba@gjensidige.lv brīvas formas pieprasījumu, norādot personas datus un gadu, par kuru nepieciešama informācija, mēs sagatavosim un nosūtīsim Tev izziņu, ko kopā ar apmaksas dokumentiem varēsi iesniegt VID. Deklarācijā vari pievienot informāciju arī par veselības apdrošināšanas prēmiju maksājumiem, ja savu vai citai personai iegādātu veselības apdrošināšanas polisi esi apmaksājis no personīgiem līdzekļiem.

    Marta sākumu gaida daudzi, tāpēc mēs aicinām - negaidi martu, pieprasi izziņu jau šodien, lai jau marta sākumā vari iesniegt deklarāciju!

    Vairāk informācijas par deklarācijas iesniegšanu: www.vid.gov.lv/lv/brivpratiga-gada-ienakumu-deklaracija.

    • ja vēlies saņemt ārstniecības pakalpojumus, pārbaudi, vai pakalpojuma sniedzējs ir reģistrēts kā ārstniecības iestāde: https://registri.vi.gov.lv/air;
    • pārliecinies par pakalpojumu apmaksu atbilstoši savas veselības apdrošināšanas programmas nosacījumiem;
    • līdzi ņem veselības apdrošināšanas karti (polisi) vai e-karti un personu apliecinošu dokumentu (pase vai ID karte).
  • Lai saņemtu pakalpojumu līgumorganizācijā, uzrādi:

    • savu veselības apdrošināšanas karti (polisi)vai e-karti;
    • personu apliecinošu dokumentu;
    • nosūtījumu (laboratorijas un diagnostiskajiem izmeklējumiem, manipulācijām, ambulatorajai rehabilitācijai).

    Ar līgumorganizāciju sarakstu vari iepazīties šeit.

    Pakalpojumi, kas iekļauti  apmaksājamo pakalpojumu sarakstā, līgumorganizācijās tiek apmaksāti pilnībā vai daļēji atbilstoši Tavai veselības apdrošināšanas polises programmai.
    Ja tie tiek segti pilnībā, tev savi līdzekļi nebūs jāiegulda. Savukārt, ja apdrošinātājs tos apmaksā tikai daļēji, Tev būs jāsedz pakalpojuma cenas starpība.

  • Ja vēlies saņemt pakalpojumu ārstniecības iestādē, kas nav Gjensidige līgumorganizācija:

    1. pārliecinies, vai pakalpojuma sniedzējs ir reģistrēts LR Ārstniecības iestāžu reģistrā: https://registri.vi.gov.lv/air;
    2. veic apmaksu no personīgajiem līdzekļiem;
    3. piesaki apdrošināšanas atlīdzību.
  • Apdrošināšanas atlīdzības saņemšanai pieteikumu un nepieciešamos dokumentus polises programmā norādītajā termiņā iesniedz Gjensidige sev ērtā veidā, vietā un laikā:

  • Apdrošināšanas atlīdzības saņemšanai atlīdzības pieteikuma pievieno:

    • maksājumu dokumentus (čekus/kvītis ar Apdrošinātās personas rekvizītiem, precīzi nosauktiem medicīniskajiem pakalpojumiem, cenu);
    • ārstējošā ārsta nosūtījuma kopiju laboratorijas un diagnostiskajiem izmeklējumiem, manipulācijām vai ambulatorajai rehabilitācijai;
    • ja maksājuma dokumentā nav norādīts saņemto pakalpojumu atšifrējums – ārsta izrakstu no pacienta ambulatorās kartes, piemēram, par veiktajiem zobārstniecības pakalpojumiem (norādīti ārstētie zobi, zobu virsmas, manipulācijas, datums);
    • ārsta izrakstītās receptes kopiju, ja iegādājies medikamentus;
    • ārsta izrakstītās receptes kopiju, ja iegādājies optiku, kā arī citus dokumentus, ja tādi norādīti polises programmā, vai pēc nepieciešamības, par ko Tevi informēs Gjensidige atlīdzību speciālists.
  • Ja Tavas veselības apdrošināšanas polises programmā ir iekļauta stacionāro pakalpojumu apmaksa, pirms uzsāc maksas ārstēšanos stacionārā, saskaņo to ar Gjensidige speciālistiem polises programmā norādītajā kārtībā.

    Lai saskaņotu:

    1. maksas terapeitisko ārstēšanos – iesniedz ārstniecības iestādes vai ārstējošā ārsta nosūtījumu ar norādītu diagnozi, plānoto ārstēšanos un ārstēšanās izmaksām;
    2. maksas operācijas –  iesniedz ārstniecības iestādes vai ārstējošā ārsta nosūtījumu operācijai ar norādītu diagnozi, plānoto operāciju un operācijas izmaksām;
    3. maksas stacionāro rehabilitāciju – iesniedz ārstniecības iestādes vai ārstējošā ārsta nosūtījumu pakalpojumu saņemšanai stacionārās rehabilitācijas iestādēs.

    Dokumentus sūti uz veseliba@gjensidige.lv.

  • Papildu informāciju par Gjensidige veselības apdrošināšanas polises izmantošanu un atlīdzību jautājumiem Tu vari saņemt, zvanot pa tālruni 67112222 vai sūtot jautājumus uz e-pastu: veseliba@gjensidige.lv

  • Kas ir e-karte

    Veselības apdrošināšanas klienti, kuri lieto iPhone tālruņus, veselības apdrošināšanas karti var atrast iOS maka lietotnē. Lai sāktu lietot e-karti, seko šai instrukcijai.

    Ja nepieciešama jauna veselības apdrošināšanas karte

    Ja karte ir nozaudēta/ mainījušies personas dati, informē savu darba devēju, norādot iemeslu, kāpēc nepieciešama jauna karte, un par sadarbības līgumu atbildīgā persona sazināsies ar Gjensidige par jaunas kartes izgatavošanu.

    Kā es varu atgūt pārmaksātos nodokļus

    Ja vēlies saņemt IIN nodokļa atmaksu par pakalpojumiem, ko apdrošinātājs sedzis daļēji, pievieno apmaksas dokumentam lēmumu, ko saņemsi no Gjensidige, un iesniedz to VID. Ja ir bijis liels skaits dokumentu vai esi nozaudējis kādu no lēmumiem, raksti uz veseliba@gjensidige.lv un mēs sagatavosim izziņu par visu kalendāro gadu.

    Kur varu atrast savas e-receptes?

    Intrukcija.